Wandeling naar een droge "waterval". Muchos Gracias.

18 mei 2023 - Cazorla, Spanje

Camping Cortijo tegen zwaarlijvigheid. Het vereist heel wat klimwerk: naar de receptie 50 trappen naar de receptie, 25 naar de wc. Och, goed voor de conditie. Vanmorgen een wandeling begonnen naar waterval Malena. Het pad er naar toe was werkelijk prachtig. Het liep langs een riviertje. Het was soms klauteren en glibberen. Bijna bij de "waterval", kwamen we twee wandelaars tegen die zeiden dat de waterval droog stond 🥴 Toch maar doorgelopen. Uitzicht was prachtig. Inmiddels begon het zachtjes te regenen. Maar dat werd al snel hagel en onweer. Gelukkig waren we niet zo ver van een soort rust/restaurant achtig gebouw, waar we op de heenweg ff gerust hebben. alles was potdicht.Inmiddels goot het. Het toeval wilde dat er nu een senora druk in de weer was met een bezem om al het water wat op het doek van de overkapping lag, eraf te "duwen". Wij stonden daar in de deuropening een beetje te kleumen. Op een gegeven moment zag ze zelf in dat het onbegonnen werk was en ze sloot de zaak. Ze vroeg of wij met ze mee wilden rijden. Taxi! Je wil niet weten hoe ze haar auto over dat smalle bergweggetje en de smalle steegjes van Carzola manoeuvreerde. Ze bracht ons helemaal tot de camping. Muchos Gracias zeiden we dan ook.